آشپزخانه در منزل، یکی از فضاهای اساسی است که باید به صورت اصولی طراحی شوند، و ویلاهای شمال هم از این قاعده مستثنی نیستند، برای اینکه بتوانید یک آشپزخانه ای شیک و مدرن داشته باشید، باید در انتخاب المان های مخصوص آشپزخانه، دقت نمایید، انتخاب کابینت مناسب، برای آشپزخانه تنها یکی از فاکتورهای زیباتر کردن آشپزخانه در ویلا است، در این مقاله قصد داریم، درباره انواع کابینت به طور مفصل صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

انواع طرح های کابینت در ویلاهای شمال

 

 یکی از نکات مهم خرید ویلا در شمال طراحی آشپزخانه و لوازم به کار رفته در آن می‌ باشد، باید بدانید که کابینت، یکی از المان های بسیار مهم برای ویلاهای شمال محسوب می‌ شود، و در زمان انتخاب کابینت باید یک سری مسائل توجه نمایید، برای مثال، در انتخاب آن فقط نباید به طرح و زیبایی توجه کرد، بلکه باید به دوام، مقاومت، کاربرد، جنس، فضایی که برای شما تامین می‌ کند و... توجه نمایید.

 

انواع کابینت‌ های به کار رفته در ویلا‌های شمال به شرح زیر می‌ باشد؛

 

  • کابینت ملامینه برای ویلاهای شمال

اگر به دنبال کابینتی ارزان قیمت، برای ویلاهای شمال هستید، ملامینه می تواند گزینه ی مناسبی برای انتخاب باشد، باید بدانید که ملامینه، در واقع روکشی است که، بر مغز نئوپان کشیده شده‌ است، و دارای ویژگی ضد خش و ضد آب می باشد، همچنین نسبت به رطوبت، مقاومت کمی دارد.

 

  • کابینت ام دی اف (MDF)

یکی دیگر از کابینت‌ های که می توانید از آن در ویلای خود استفاده کنید، MDF می باشد، باید بدانید mdf از ورق های از جنس ام دی اف، با فشردگی بیشتر از ملامینه و نئوپان ساخته شده است، از مزایای  mdf می توان به؛ مقاومت در برابر رطوبت شدید، مقاومت بالا در برابر حرارت بالا، زیبایی و ظرافت در کار و... اشاره نمود، در واقع کابینت های ام دی اف در برابر رطوبت هوا مقاومت مناسبی دارند، همچنین کابینت ام دی اف قیمت مناسبی نسبت به چوب طبیعی دارد.

 

  • کابینت های گلاس (High Gloss)

اگر به دنبال کابینتی مقاومتر از MDF  برای ویلاهای شمال هستید، کابینت های گلاس انتخابی مناسب است، در واقع باید بدانید کابینت های گلاس از تلفیق MDF سفید و ورق، های گلاس ساخته می‌ شود،  پوشش ورق های گلاس بسیار ضخیم و مقاوم می باشد، و دارای ظاهری زیبا و براق نیز می باشد، از این سوی با تنوع زیاد، مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است، لازم به ذکر است که،  این کابینت ها قیمت بالاتری نسبت به mdf معمولی دارند، اما زیبایی و دوام بیشتر آن، باعث جذب طرفدار شده است.

 

انواع طرح های کابینت در ویلاهای شمال

 

  • کابینت ممبران (وکیوم) 

در کابینت ممبران با طرح‌ های زیبایی مواجه می‌ شوید، و اغلب برای ویلاهایی که از سبک کلاسیک بهره می برند، کابینت های ممبران بهترین گزینه برای انتخاب می باشد، چارچوب کلی این نوع کابینت نیز عموما از MDF است، و روکش طرح دار آن، از جنس pvc می باشد، و قیمت این نوع کابینت ها نسبت به دیگر کابینت ها اندکی گرانتر می باشد.

 

  • کابینت‌ فلزی

یکی از سبک هایی که در گذشته مورد توجه افراد قرار گرفته است، کابینت های فلزی می باشد، البته کابینت‌ های فلزی با ظاهری شیک و امروزی نیز تولید می‌ شوند، از مزایای این نوع کابینت، قیمت کمتر آن است و همین مورد باعث می‌ شود، که اغلب برای ویلاهای شمال از آن استفاده می کنند، و بزرگ ترین مشکل این نوع کابینت ها، زنگ زدگی در برابر رطوبت می باشد، کابینت های فلزی دارای ویژگی هایی می باشد که به صورت زیر می باشد؛

  • زنگ زدگی در محیطی با رطوبت زیاد
  • از بین رفتن رنگ طبیعی
  • آسیب دیگی ورق های فلزی
  • پوسته پوسته شدن در گذشت زمان
  • و....

 

  • کابینت چوبی
    یکی از متریال معروف و همیشگی، چوب می باشد، و از گران‌ ترین نوع کابینت آشپزخانه محسوب می شود، و دلیل آن؛ ارزش چوب خالص در ساخت آن است که قیمت بالایی دارد، همچنین پروسه نصب این نوع کابینت، طولانی‌ می باشد،  دکوراسیون کلاسیک، از جمله دکوراسیون‌ های داخلی پر طرفدار در ویلاهای شمال است، این کابینت ها جلوه بسیار زیبا و شیکی به آشپزخانه شما می بخشند، کابینت های چوبی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد که، به صورت زیر می باشد؛

 

  •  اجرا با رنگ پلی استر
  • زیبایی خاص و منحصر به فرد
  • سبک‌ های قدیمی و کلاسیک
  • قیمت نسبتا بالاتر از دیگر کابینت ها
  • و...

 

  • کابینت انزو (ENZO)

کابینت انزو، از کابینت های مدرن محسوب می شود، و ترکیبی از کابینت وکیوم و ممبران می باشد، و ضخامت ورق کابینت انزو به قطر 25mm می رسد، و این مدل از کابینت آشپزخانه در حقیقت مدلی خاص از تولیدات شرکت zentique است و دارای کیفیت بالایی می‌ باشد.

 

  • کابینت های پی وی سی 

یکی از بهترین انواع کابینت برای ویلاهای شمال، کابینت های pvc می باشد، کابینت PVC،  اغلب در اقلیم های مرطوب، متقاضی بسیاری دارد، همچنین با قیمت مناسب، در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی در بازار عرضه می‌ شود، و ساخت این محصول کم هزینه تر و نصب آن آسان تر از کابینت های چوبی می باشد.

 

انواع طرح های کابینت در ویلاهای شمال

 

کابینت ویلایی سبک کلاسیک در شمال

یکی از سبک هایی که می توانید برای انتخاب کابینت آشپزخانه در نظر داشته باشید، سبک کلاسیک می باشد، که شامل؛ کابینت چوبی، کابینت روکش چوب، کابینت ممبران می‌ شود، به ویژگی هر یک در متن فوق اشاره نموده ایم، و از خصوصیات بارز این سبک کابینت، وجود ستون و سرستون های نقش برجسته، درب هایی با حکاکی های زیبا، وجود تاج و زیر چراغ ابزار و... اشاره نمود، که زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می کند.

.

کابینت ویلایی سبک مدرن در شمال

کابینت سبک مدرن به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل:

  • کابینت، های گلاس
  •  کابینت فرامید (فوق بر جسته)
  • کابینت ملامینه
  • ام دی اف

 

ویژگی سبک مدرن؛

  •  فاقد تاج و زیر چراغ
  •  کابینت مدرن قابلیت اجرا در دو رنگ متفاوت را دارد.
  •  زیبایی آشپزخانه را دو چندان می‌ کند.
  • در سبک های ساده، طرح دار، براق و مات و برجسته و … موجود هستند.

 

در متن فوق با انواع کابینت آشنا شده اید؛ در ادامه به نکاتی که در طراحی کابینت آشپزخانه باید توجه نمایید، اشاره خواهیم کرد.

  1. برای اینکه بتوانید یک انتخاب درست و بهترینی برای کابینت، آشپزخانه داشته باشید، باید به سه عامل مهم؛ رنگ، جنس و متریال و قیمت آن ها توجه نمایید.
  2. طبق طراحی آشپزخانه، باید رنگ کابینت، و نوع جنس آن را انتخاب کنید، تا هارمونی زیبایی را به وجود آورید.
  3. طبق فضا، باید تعداد و طراحی کابینت را انتخاب و مشخص کنید، در واقع بسته به فضایی که در اختیار دارید می‌ توانید کابینت هایی را با تعداد کمتر یا بیشتر در مکان نصب کنید.
  4. رنگ آمیزی درست و هماهنگی رنگی بین وسایل برقی آشپزخانه و رنگ کابینت، بسیار مهم است.
  5.  یکی از المان های بسیار مهم، نور پردازی می باشد، در واقع نورپردازی در زیبایی آشپزخانه شما، نقش بسزایی دارد، در نتیجه باید جنس کابینت ها جوری باشد که پخش نور و درخشش بیشتری به فضا بدهد.
  6. فرم هایی به سبک فولدینگ، دیکانستراکشن، مینیمال، پست مدرن و همچنین بروتالیسم میتواند زیبایی و خاص بودن را به ارمغان آورد.
  7. باید بدانید که، صفحه کابینت آشپزخانه مدام در معرض مواد غذایی و آب قرار دارد، از این سوی باید به گونه ای انتخاب شود که در برابر جذب رطوبت و آلودگی و حرارت و... مقاوم بوده و به مرور زمان آسیب نبیند.

 

انواع طرح های کابینت در ویلاهای شمال

 

در کلام آخر باید گفت؛ کابینت ها جزء عناصر مهم آشپزخانه می باشند، که نقش بسزایی در زیباتر نشان دادن فضای خانه را به عهده دارد، در واقع کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ ترین اجزای آشپزخانه است که نبود آن مشکلات بسیاری را ایجاد می‌ کند، همچنین در هنگام خرید ویلا در شمال، زمانی که افراد برای بازدید ویلا اقدام می نمایند، بی شک کابینت و طراحی آشپزخانه توجه خریداران را به خود جلب می نماید، از این سوی سازندگان و طراحان ویلاها باید با جز جزء متریالی که در ساخت ویلا استفاده می کنند، آشنایی کامل داشته باشند، کابینت‌‌ های موجود در بازار اگر چه رنگ و طرح‌ های متنوعی دارند، اما به طور کلی در دو نوع مدرن و کلاسیک دسته‌ بندی می‌ّ شوند که شما با توجه به توانایی مالی و همچنین سلیقه خود می‌ توانید، هر کدام را انتخاب و در آشپزخانه خود استفاده کنید، امیدوارم این مطالب ذکر شده برایتان مفید واقع شده باشد، از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بوده اید، از شما سروران گرامی سپاس گذاریم، اگر شما در زمینه ی خرید ویلا سند دار در شمال و خرید زمین در شمال، نیاز به مشاوره دارید، می توانید به تیم مجرب املاک رادین مراجعه کنید، تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند، برای ارتباط مستقیم با مجموعه رادین به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 


 


مقالات پیشنهادی املاک رادین 


 


 

بهسازی ویلا در شمال بهتر است یا بازسازی ویلا

طراحی اتاق خواب مستر در طراحی نوین ویلاها در شمال 

بهترین سرمایه‌ گذاری با خرید ویلا در شمال 

تفاوتی بین املاک دپارتمانی و املاک سنتی؟

در رابطه با پیمانکاری ساخت ویلا در آمل باید بدانید

هرآنچه در رابطه با ویلاهای فلت؛ نیم دوبلکس؛ دوبلکس و تریبلکس بایست بدانید

هرانچه درباره طراحی ویلا کلاسیک در شمال بایست بدانید

هرآنچه در رابطه با خرید ملک در نوشهر باید بدانید