برای ساخت یک ویلا موضوعات مختلفی مطرح می‌گردد. که یکی از این موضوعات، این است که چه نوع نمایی برای ساخت ویلا انتخاب کنیم.

از انواع اصلی نماهای مورد استفاده در ساخت ویلاها به نماهای کلاسیک، معاصر،مدرن و مینیمال می‌توان اشاره نمود. در این مطلب به معرفی  سبک مدرن از ویلاسازی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. از نکات مهم طراحی ویلا می‌توان به لزوم هم خوانی طراحی نما و طراحی داخلی اشاره نمود. از آن جایی که ساخت ویلا به منظور مکانی برای کسب آرامش، استراحت و دوری از شلوغی و استرس شهرها می‌باشد، در نتیجه در طراحی خارجی و داخلی آن باید نهایت توجه صورت بگیرد و خلق و خو و خواسته‌های کارفرما کاملا مورد توجه قرار بگیرد. مجموعا در سبک مدرن، معمار با تاکید بر سادگی و ایجاد حجم‌هایی مطابق با رویکرد زیبایی شناسی، قصد دارد که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مصالح نوین و توجه به عملکردگرایی فضا یک بنای خاص را ایجاد کند. داشتن منظره و چشم انداز از جمله ملزومات طراحی ویلای مدرن می‌باشد.

 ویلا مدرن

 

 

ویلا نما مدرن چیست؟

این ویلاها مناسب حال افرادی است، که تمایل به زندگی کردن در خانه‌های ویلایی مدرن و شیکی را دارند، که با اصول و طراحی‌های مدرن و مد روز و اینکه از هیچ فرهنگی نشات نگرفته باشد، ساخته شده‌اند. در طراحی ویلای مدرن هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات نیست. در این ویلاها هیچ چیزی به جز اصول زیبایی‌شناسی بصری مانند تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز، مجسمه و... پیدا نمی‌کنید. درک بصری طراحی ویلای مدرن برای چشم بسیار آسان است. این ویلاها دارای سادگی‌ای هستند، که فهم آن را برای بیننده بسیار آسان می‌کند. در طراحی ویلای مدرن هیچ المانی برای اینکه چیزی را به رخ بکشد به کار نگرفته اند.

 

ویژگی‌های سبک مدرن

  • شاخصه اصلی نمای ویلاهای مدرن حذف تزئینات، ساده‌تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده ابزارها در نما است.
  • در ویلاهای مدرن از سه متریال چوب، سنگ و شیشه بسیار ساده و بدون نقش و نگار استفاده می‌شود.
  • در سبک مدرن از اشکال مکعبی و گوشه‌دار زیاد استفاده می‌شود. مثلا از مشخصه‌های طراحی مدرن، پنجره‌های بزرگ است که اکثرا پنجره‌ها را نیز به شکل مکعبی طراحی می‌کنند.
  • در طراحی ویلای مدرن، نور بسیار اهمیت دارد. باید جهت تابش نور خورشید بررسی شود و بر اساس آن فضاهای ویلا را طراحی نمود. در صورتی که قسمت‌های مختلف ویلای مدرن نور کافی نداشته باشد، آن را کسل‌کننده و بی‌روح نشان می‌دهد. به طور کلی در ویلای مدرن سعی می‌شود از نور طبیعی روز، بیشترین بهره را برد.
  • این ویلاها به نحوی طراحی می‌شوند که انرژی کمتری در حین ساخت مصرف کنند و علاوه بر آن متریال های بکار گرفته شده سازگار با محیط زیست می باشد و آسیب کمتری به آن می زند.
  •  ایجاد تغییر در چیدمان یک ویلای مدرن بسیار آسان است. به راحتی می‌توان چیدمان داخلی فضا را تغییر داد. محل مبل‌ها، تلویزیون و سایر وسایل را به راحتی عوض کرد و بدون هیچ هزینه اضافه‌ای یکنواختی را از بین برد.

 ویلا مدرن

 

 

مزایای نمای مدرن در ویلا

شاید بتوان سادگی در عین عملکردی بودن را مهم‌ترین نقطه قوت نماهای ویلایی مدرن در نظر گرفت. بهره بردن از تمامی فضاها و افزایش کارایی ساختمان از مهم‌ترین اهدافی است که در نمای مدرن دنبال می‌شود. در نمای مدرن دیگر خبری از جزئیات پر پیچ و خم که گاهی هزینه‌های زیادی هم دارند نیست. تنوع مصالحی که می‌توان در اجرای نمای ویلایی مدرن به کار برد هم بسیار خوب است و به همین دلیل هم دست کارفرما در تناسب نما با بودجه‌ای که در اختیار دارد باز است. از طرفی هم از آنجایی که اغلب در ساخت نمای مدرن از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، کیفیت بالایی دارند.

 ویلا مدرن

 

 

معایب نمای مدرن در ویلا

یکی از معایب بزرگ نمای مدرن به فرهنگ ما ایرانی‌ها بر می‌گردد. نمای مدرن را می‌توان تا حدودی با فرهنگ ما غریبه دانست و از این رو بسیاری چندان روی خوشی به آن نشان نمی‌دهند. از نظر زیباشناختی هم بیشتر رنگ رویی بی روح دارد و بر خلاف نماهای سنتی و کلاسیک از رنگ‌های گرم و شاد بسیار کم استفاده می‌شود.

 

خرید ویلا نما مدرن در مازندران

به دلیل اینکه در سال های اخیر اراضی قابل ساخت برای ویلا کم شده و ویلاهایی با متراژ پایین ساخته می شود. بیشتر از سبک مدرن در طراحلی داخلی و بیرون ویلا استفاده می کنند. زیرا همانطور که گفته سبک مدرن اضافات را حذف کرده و نیازهای ضروری را به شکل بهتر به کار می برد. شما برای خرید ویلا نما مدرن در مازندران خصوصا در منطقه چمستان، می توانید به مشاوران حرفه ای املاک رادین مراجعه کنید. املاک رادین با سال ها تجربه و خدمت و با تسلط بر منطقه می تواند انواعی از ویلا نمامدرن را به شا معرفی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.

ویلا مدرن


 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

خرید ویلا ارزان قیمت در شمال با املاک رادین

آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

خرید ویلا ساحلی و یا خرید ویلا جنگلی

رزک کجاست؟ خرید ویلا در رزک

نکاتی در مورد انتقال مالکیت سند ملک

معامله املاک در رهن بانک چه شرایطی دارد؟

نکاتی در مورد اجاره نامه رسمی و غیر رسمی

خرید ویلا شهرکی مناسب چه کسانی است؟

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان کدامند؟

آشنایی با نحوه خرید ویلا شهرکی در منطقه شمال

مزیت های برخورداری از خرید ویلا شهرکی در شمال

سبک معماری چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟