ویلا کوهستانی

مناطق شمالی ایران به دلیل داشتن طبیعت بی نظیر افراد مختلفی را برای خرید خانه رویایی به سمت کوهستان مشتاق نموده است. داشتن خانه رویایی آن هم رو به کوهستان در شمال معنای جدیدی از زندگی را به انسان نمایان می کند، تصور باز کردن پنجره در پاییز رو به کوهستانی زرد، نارنجی خود احساس شگرفی را به انسان می دهد.

در خرید خانه رویایی به سمت کوهستان باید در ابتدا مشخص نمود که در کدام شهر قصد خرید خانه دارید، سپس با توجه به انتظاراتی که از آن منطقه دارید می توانید اقدام به خرید خانه رویایی به سمت کوهستان در شمال کنید. وجود امکانات رفاهی در اطراف خانه و داشتن سند شش دانگ از مهم ترین نکاتی می باشد که باید به آن توجه کرد.

ویلا کوهستانی

 

 

مزایای خرید ویلا کوهستانی در شمال:

خرید ویلا در ارتفاعات شمال به ویژه مناطق بالادست چمستان از جذاب ترین موضوعات برای افرادی که قصد خرید خانه رویایی در شمال  یا سرمایه گذاری در شمال را دارند می باشد. مناطق کوهستانی در شمال به خاطر ۴ فصل بودن کشورمان، می تواند خاطره ساز لحظات بی نظیری برای کسانی که قصد خرید ویلا کوهستانی در شمال را دارند باشد.

ویلا هایی که در ارتفاعات چمستان واقع شده اند به طور کلی در کوهپایه ها و مناطق کوهستانی ساخته می شوند و علاقه مند به خصوص و خاص خود را دارند. ویلا کوهستانی معمولا قیمت مناسب تری را نسبت به ویلا ساحلی دارد. از طرفی به علت دسترسی کمتر به این مناطق ساخت و سازهای کمتری صورت گرفته لذا از طبیعت بکر و دست نخورده بیشتری برخوردار است. مناطق کوهستانی دارای آب و هوای خشک و سرد هستند. لذا در فصول گرم سال از آب و های شرجی مناطق جلگه به دور هستید و هم از هوای خنک لذت فراوانی خواهید برد.

  ویلا کوهستانی

 

 

 معایب خرید ویلا کوهستانی در شمال:

یکی از مهم ترین مزایای ویلا های کوهستانی قیمت پایین و مناسب آن ها می باشد همین ارزان بودن قیمت ویلا های کوهستانی باعث شده است تا افرادی که بودجه کمی دارند نیز برای صاحب ویلا شدن در شمال اقدام نمایند.

ویلا های کوهستانی به دلیل اینکه در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای ساخته می شوند همیشه دارای آب و هوای پاک و بدون آلودگی می باشند، این نوع ویلا ها به دلیل دور بودن از شهر برای افرادی که از شلوغی و ترافیک فراری هستند بسیار مناسب می باشد.

ویلا های واقع شده در مناطق کوهستانی در هنگام فروش مشکلات فراوانی را برای صاحبان آن ویلا ها ایجاد می نماید، این نوع ویلا ها مشتریان خاص خود را دارد به همین دلیل مدت زمان زیادی طول می کشد تا این ویلا ها به فروش برسند.

ویلا های کوهستانی طبق اسمشان در مناطق دور از شهر و کم رفت و آمد ساخته می شوند به همین جهت امکان دسترسی به این نوع ویلا ها سخت می باشد، یعنی به طور مثال شخص صاحب ویلا اگر بخواهد از مرکز شهر به سمت ویلای خود حرکت کند باید فاصله زیادی را طی کند تا به ویلا برسد.

 

این سختی مسیر را به خصوص در فصل های پاییز و زمستان می توان به عینه دید و با بارش برف و باران ممکن است کلا مسیر دسترسی به ویلای کوهستانی مسدود شود.

ویلا های کوهستانی در شمال همان طور که گفته شد در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای ساخته می شوند و دسترسی به امکانات شهری و رفاهی در این مناطق کم می باشد، یعنی امکاناتی را که در داخل شهرها وجود دارد را نمی توان به راحتی در مناطق کوهستانی یافت.

امکاناتی همچون مراکز درمانی، نانوایی ها و فروشگاه های مواد غذایی به سختی در مناطق کوهستانی یافت می شوند پس افرادی که صاحب ویلای کوهستانی در شمال می باشند باید احتیاجات خود را از داخل شهر تهیه نمایند، زیرا هیچ فروشگاه یا مغازه ای را نمی توانند در مناطق کوهستانی یافت کنند.

یکی از مهم ترین شاخص های انتحاب و خرید ویلا در شمال در هر منطقه ای بحث امنیت آن می باشد که متاسفانه مناطق کوهستانی امنیت بسیار پایینی دارند.

ویلا کوهستانی

 

 

معرفی مناطق برند کوهستانی برای خرید ویلا در مازندران:

 

از جمله مناطق کوهستانی به پیشنهاد تیم املاک رادین، می توان به منطقه واز چمستان اشاره نمود.

 

از شهر چمستان که به سمت جاده جوربند حرکت کنید، کوهستان سرسبز را از فاصله‌های دور دست می‌توانید نظاره‌گر باشید. جاده ای پر پیچ و خم، یک مسیر کوهستانی اما سرسبز در طول چندین کیلومتر، با شکوه تمام خودنمایی می‌کند. این جاده باریک از روستای جوربند آغاز می‌شود و تا روستای واز چمستان ادامه دارد. اگر همین مسیر را ادامه بدهید به روستاهای زیبای دیگر در همین منطقه ییلاقی خواهید رسید که به روستای گزناسرا و روستای نوجمه منتهی می‌شود. این مسیر، سراسر از جنگل‌های هیرکانی پوشیده شده است و جزء مناطق بکر و حفاظت شده مازندران محسوب می‌شود.

 

از دیگر مناطق برند برای خرید ویلا کوهستانی می توان از روستای لاویج، فیلبند، سنگچال، پاشاکلا، رئیس کلا، کدیر، کجور، پلور، نمار، کتالم، سادات شهر و... نام برد.

 ویلا کوهستانی

 


 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

خرید ویلا ارزان قیمت در شمال با املاک رادین

آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

خرید ویلا ساحلی و یا خرید ویلا جنگلی

رزک کجاست؟ خرید ویلا در رزک

نکاتی در مورد انتقال مالکیت سند ملک

معامله املاک در رهن بانک چه شرایطی دارد؟

نکاتی در مورد اجاره نامه رسمی و غیر رسمی

خرید ویلا شهرکی مناسب چه کسانی است؟

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان کدامند؟

آشنایی با نحوه خرید ویلا شهرکی در منطقه شمال

مزیت های برخورداری از خرید ویلا شهرکی در شمال

سبک معماری چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟